jubileum logo stomaatje alles over stomas

    Vraag het ChatGPT 

StomaSupport

  Dit zijn onze plannen voor de jaren 2025 t/m 2029

 

Hoofddoelen

  1.   1. Financiële stabiliteit en onafhankelijkheid vergroten.
  2.   2. Grotere zichtbaarheid en efficiëntie door technologische ontwikkelingen.
  3.   3. De doelgroep vergroten en inclusieve activiteiten bieden.
  4.   4. Het bieden van informatie aan stomadragers, omgeving van en professionals.
  5.   5. Het verbeteren van stomazorg in de praktijk (nationaal en internationaal).
  6.   6. Continuïteit en betrokkenheid van vrijwilligers vergroten.

 

Acties 1: Financiële stabiliteit en onafhankelijkheid vergroten.

  •  Professionaliseren en het uitbreiden van het assortiment van de Design Your Stoma-webshop om een stabiele inkomstenbron te creëren.
  •  Starten met een donateurs programma om bestaande donateurs meer waardering te geven en daardoor mogelijk ze langer vast te houden.
  •  Organiseren van kortlopende donatiecampagnes, gekoppeld aan specifieke projecten met een duidelijke kostenraming en doelstellingen.
  •  Invoeren van gedetailleerde projectbudgetten, zodat geld efficiënt word toegewezen en resultaten meetbaar zijn.
  •  Een donateurswervingscampagne om het aantal donateurs te verhogen.
  •  Opzetten van structurele samenwerkingen met Fabrikanten en leveranciers van stomamaterialen voor sponsoring en gezamenlijke projecten.

 

Acties 2: Grotere zichtbaarheid en efficiëntie door technologische ontwikkelingen.

  •  Optimaliseren van de websites om meer bezoekers te trekken en relevante informatie makkelijker toegankelijk te maken.
  •  Processen automatiseren van handmatige terugkerende taken. Het verbeterd de effectieve inzet van de vrijwilliger en kan zorgen voor het langer vast houden van diezelfde vrijwilliger.
  •  Samenvoegen van verschillende websites zodat zowel onderhoud en gebruikvriendelijkheid verbeteren.
  •  Onderzoeken welke technische innovaties ons in staat stellen de doelgroep meer te kunnen bieden.
  •  Investeren in beveiliging en dataprotectie om online activiteiten veilig te houden.
  •  Technologische innovatie benutten om onze teksten en foto's tegen kopiëren en onwettige gebruik te beschermen.

 

Acties 3: De doelgroep vergroten en inclusieve activiteiten bieden.

  •  Actief werven van meer donateurs en sympathisanten door persoonlijke campagnes en storytelling.
  •  Organiseren van fysieke en online ontmoetingen voor stomadragers om ervaringen uit te wisselen en steun te vinden.
  •  Bieden van inhoud op maat voor diverse doelgroepen, zoals kinderen met een stoma, sporters, en mensen met een beperking.
  •  Blijven kijken waar onze doelgroep zich bevind en waar de behoeftes liggen. Eventueel een account openen op een voor ons nieuw social media kanaal.
  •  Onderzoeken hoe een nieuwe community op te richten die niet gekoppeld is aan een specifieke social media kanaal.
  •  Onderzoeken of we voor iedere leeftijdscategorie de juiste en genoeg informatie bieden.

 

Acties 4: Het bieden van informatie aan stomadragers, omgeving van en professionals.

  •  Social media inzetten voor bewustwording door het delen van korte educatieve video’s, tips, en ervaringsverhalen van stomadragers.
  •  Uitbreiden van de website met informatie over alle aspecten van het leven met een stoma, inclusief video’s en mooie afbeeldingen / foto's en gecontroleerd door onze ambassadeurs.
  •  Het delen van onze kennis aan studenten in opleiding, scholen en symposia van professionals.
  •  Gastlesdatabase uitbreiden en verbeteren. reclame maken bij opleidingen om hen te wijzen op het bestaan ervan.
  •  Publiceren van ervaringsverhalen van stomadragers op de website en social media om herkenning en begrip te stimuleren.
  •  Ontwikkelen van een kennismakingspakket voor kinderen die binnenkort of kortelings een stoma hebben gekregen. Deze kunnen ze gratis aanvragen en is gevuld met praktische informatie en tips.

 

Acties 5: Het verbeteren van stomazorg in de praktijk (nationaal en internationaal).

  •  Ons inzetten voor voldoende openbare en opengestelde toiletten I.S.M. de Toiletalliantie.
  •  Ons inzetten voor één landelijke toiletpas.
  •  Ondersteunen van ziekenhuizen en instellingen in landen waar de nood hoog is. Dit in Samenwerking met organisaties die de contacten hebben en de materialen op de juiste locatie kunnen brengen.
  •  Gastlesdatabase uitbreiden en verbeteren om meer begrip en kennis te creëren rondom stoma's bij verpleegkundigen en huisartsen in opleiding.
  •  Enquêtes en polls uitzetten om te kijken wat er onder stomadragers leeft. Kijken wat er op de website aangevuld kan worden of dieper uitgezocht moet worden. Al dan niet met onze ambassadeurs.
  •  Onderhouden en uitbreiden van het platform Stomamateriaalover.nl om overtollig stomamateriaal te verzamelen en te verdelen aan stomadragers, zowel in Nederland als internationaal.

 

Acties 6: Continuïteit en betrokkenheid van vrijwilligers vergroten.

  •  Verbeteren van het vrijwilligersbeleid met duidelijke rollen, taken en groeimogelijkheden.
  •  Periodiek organiseren van dankdagen en het bieden van kleine beloningen, zodat vrijwilligers zich gewaardeerd voelen.
  •  Door middel van o.a. opleidingen van Involv kennis uitbreiden van onze vrijwilligers.
  •  Het inhuren van professionals om de vrijwilligers te ontlasten of overnemen van hun taken.
  •  Het vergroten van de vrijwilligers groep, waardoor er meer activiteiten kunnen worden georganiseerd en projecten kunnen worden opgestart.
  •  Automatiseren van de Design Your Stoma-webshop waardoor er minder handmatig ingevoerd hoeft te worden en het behapbaar blijft voor de vrijwilligers die de werkzaamheden uitvoeren. Daarnaast verkleint het de kans op foutjes.
×