logo stomaatje alles over stomas

Stel: de sluiting van een nieuw stomazakje blijkt defect te zijn, een lijmnaad laat los of het filter lekt ineens, wat doe je dan? Eenmalig dan hoef je niets te doen, maar het kan ook een probleem zijn van een hele doos of zelfs het lotnummer. Het lot geeft het batchnummer van een product aan. Het zijn unieke nummers die worden toegekend aan producten van een levering of productie. Hieraan kan de fabrikant zien bij welke serie het stomazakje hoort. Zelfs in welke maand het is gemaakt. Dit nummer kun je vinden op de doos.

Tip! Zorg altijd dat je 1 doos van je stomazakken over hebt als je weer besteld, en als eerste begint met de nieuwe dozen. Blijkt een heel lotnummer een fabricagefout te hebben, dan heb jij nog een doos met goede zakken :)

 

Belangrijk een fout te melden

Je kunt het beste eerst contact met je leverancier opnemen, zodat zij er vanaf weten en ze je door kunnen geven hoe dit teruggestuurd kan worden. Zij sturen dit weer door naar de fabrikant ter beoordeling. Je kunt natuurlijk ook zelf een klacht direct naar de fabrikant sturen. Het is wel belangrijk om een fabricagefout te melden zodat de fabrikant er iets aan kan doen en het niet vaker voorkomt. Zij willen hier graag van leren, ze willen iedereen een goed product verkopen en het heeft ook allerlei controles doorstaan om zoveel mogelijk fouten te voorkomen.

 

We vroegen onze achterban of zij weleens een fout hebben geconstateerd:

"Ja 1 keer, urinezakjes zonder binnenzak. En dan nog twijfelen of het aan jezelf ligt haha."

"Ik heb het toen netjes gemeld bij de fabrikant. Zij waren er echt blij mee dat ik het rechtstreeks bij hen had gemeld, want mijn leverancier spaart de klachten op en geeft het eens in de zoveel tijd door. Ik kreeg van de fabrikant netjes twee nieuwe dozen want ik had er 2 met hetzelfde lotnummer."

"Bij mij zat er overal een gaatje aan de onderkant waar je het zakje sluit. Dus er kwam elke keer wat uit en ik snapte niet waarom, maar ik dacht dat ik het zelf deed met het knippen van het zakje."

"Ja 2 dozen. In elke zak een soort stik fout waardoor er een gaatje zat. Helaas had ik de dozen al weg gedaan, dus ik kon er niets meer mee doen."

"Ik heb het 1 keer meegemaakt. Er werd meteen een nieuwe doos opgestuurd."

"Ja, 1 keer een drukfout op het zakje waardoor het gat op de verkeerde plek zat. Het was maar 1 zakje in de hele doos, dus daar heb ik niets mee gedaan."

"Zo nu en dan zit er wel eens een doos tussen. Ik heb 1 keer een doos met zakken gehad waar geen enkel klittenband aan zat en een doos zakken waarvan de filters al na een paar uur gingen lekken. Doorgegeven, weggedaan en een nieuwe doos ontvangen."

"Ik heb een keer een zakje gehad zonder gat erin, ik moest er wel erg om lachen."

"Ik had een paar weken geleden ineens materiaal met extra plastic eraan. Hierdoor kon de sluiting van het open (ileo)systeem nauwelijks opgerold worden. Even foto's van gemaakt, foto van de doos met het lotnummer erbij en een e-mail aan de fabrikant gestuurd. Ze belden n.a.v. de e-mail; waren blij met de foto's en stuurden twee nieuwe dozen (ander lotnummer) èn een prachtig boeket bloemen met excuses voor het ongemak."


×